تاثير اكتشافى

تاثير اكتشافى

تاثیر اکتشافی نشان گر یک ارتباط بین احساسات خوب یا بد و یک محرک است. اینکه افراد در تصمیم گیری ها یا در خطرها سریع و اتوماتیک تصمیم می گیرند. برای اینکه معنای سریع و اتوماتیک تصمیم گرفتن را متوجه شویم نیاز داریم ۳ مفهوم “اثر قیمت صفر” ، “اطلاعات در دسترس” و “نماینده ذهنی” […]

معرفى كتاب نابخردى هاى پيش بينى پذير

معرفى كتاب نابخردى هاى پيش بينى پذير

کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر (نیروهای پنهانی که به تصمیم های ما شکل می دهند) از پروفسور دن آریلی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این کتاب اولین و معروف ترین کتاب بین چهار کتابی است که تاکنون از پروفسور آریلی منتشر شده است.

شناسایی لنگرهای قبلی

شناسایی لنگرهای قبلی

در ۳ پست متوالی با مفهوم و مثال هایی از لنگر آشنا شدیم. بعضی از موارد لنگر به صورت عادت در ما درآمده اند. یکی از سناریوهایی که احتمالا همه ی ما با آن رو به رو شده ایم، این مورد است که گاهی اوقات برای ایجاد تنوع، مورد جدیدی را با این فکر که […]

مفهوم لنگر ( ادامه )

مفهوم لنگر ( ادامه )

مروارید سیاه مثالی از مبحث لنگر “سالوادور آسال” مشهور به “سلطان مروارید” بود. او از طریق داد و ستد مروارید برای خودش کسب و کار مثال زدنی رقم زده بود. روزی در ۱۹۷۳ قایق سلطان مروارید در “سنت ترویز” پهلو گرفت و او از طریق “ژان کلود” فرانسوی با مروارید سیاه آشنا شد.