ماهآبان ۱۳۹۵

پولی که نباید به خاطر دیگران بپردازیم – یک ماه با شما در روزنامه خراسان

اینبار “ترنم صارمی” مقاله ای در مورد فشار های اجتماعی که بر خرید ها و تصمیم هایمان تاثیر می گذارد در روزنامه خراسان بیست و پنجم آبان ماه نوشته است.
با گذشت یک ماه از شروع چاپ مقالات گروه اقتصادی رفتار در روزنامه خراسان، امروز با توضیح چهارمین نابخردی ذهن انسان در تصمیم گیری در کنار شما هستیم.
در این مقاله “فشار اجتماعی چیست؟”
“استفاده از فشار اجتماعی برای فروش بیشتر”
“بیش از نیاز غذا سفارش دادیم”
و “علم اقتصاد رفتاری و فشار اجتماعی” را مطالعه خواهید کرد.
برای بررسی این مقاله، به صفحه ۸ روزنامه خراسان امروز، یا آدرس قرار داده شده در این خبر مراجعه فرمایید.

هاله ای دور ذهن خریدار سومین مقاله گروه اقتصادی رفتار در روزنامه خراسان

امروز ۱۸ آبان ماه، هشتمین صفحه ی روزنامه خراسان، به مقاله ای از “حامد زرندی” از تیم اقتصادی رفتار در مورد اثر هاله اختصاص داده شده است.
این مطلب در مورد “موقعیت هایی که در آن قرار گرفته ایم و کالا های به ظاهر یکسان با قیمت های متفاوت وجود داشته اند که در این موقعیت  گران ترین آن را خریده ایم.” توضیح می دهد.
البته لازم به ذکر است که تیتر صحیح این مطلب از نظر گروه اقتصادی رفتار “پول به اسم دادن” بوده که روزنامه خراسان آن را تغییر داده و از لحاظ اقتصاد رفتاری، ذهن انسان به دور کالا ها یا اشخاص یا غیره هاله ای در نظر می گیرد و هاله دور ذهن ترکیب صحیحی نیست.
اثر هاله ای چیست؟
چرا زمانی که تقریبا اطمینان داریم تفاوتی بین ۲ تا برند وجود ندارد اما دوست داریم محصول گران تر را بخریم؟ به این اثر در اقتصاد رفتاری «اثر هاله ای» گفته می شود، انگار که بعضی از محصولات هاله ای به دور خود دارند.
برای مطالعه کامل این مطلب می توانید به آدرس وبسابت روزنامه خراسان مراجعه کنید.

بروزرسانی پکیج های فروش آتلیه بوکه

امروز پس از گذشت ۶ ماه از افتتاح آتلیه تخصصی کودک بوکه، از این نام به عنوان یکی از متفاوت ترین آتلیه های عکاسی در مشهد یاد می شود.
با توجه به همکاری گروه اقتصادی رفتار با تیم حرفه ای بوکه، نیاز دیدیم که پس از گذشت این مدت، تغییراتی در پکیج های فروش این مجموعه ایجاد کنیم و آنها را بروزرسانی کنیم.
با بررسی رفتار مشتریان بوکه و محاسبه میانگین سفارش ها، ۴ پکیج جدید برای این آتلیه طراحی کردیم که پاسخگوی نیاز های تمامی مشتریان باشد.

شگردهای فریب خریداران در روزنامه خراسان

طبق اخبار منتشر شده گروه اقتصادی رفتار، امروز ۱۱ آبان، برای هفته ی دوم در روزنامه خراسان همراهتان هستیم.
مطلب امروز که توسط “مسعود زین اوقلی” به رشته ی تحریر در آمده، در مورد مبحث لنگر می باشد.
شما می توانید در صفحه ی ۸ روزنامه خراسان امروز، در مورد اینکه چگونه ذهن با استفاده از لنگر، می تواند اجسام و اشیا را ارزش گذاری کند، بخوانید.
اثر لنگر به این علت به وجود آمده که ذهن انسان به طور پیش فرض برای ارزش گذاری اشیا، از مقایسه استفاده می کند و قابلیت ارزش گذاری یک جسم به تنهایی را ندارد.
اگر بدانید تاثیر لنگر بر ذهنتان چگونه است، راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید و کمتر دچار نابخردی شوید.
برای مطالعه ی این مطلب مفید علاوه بر خریدن روزنامه خراسان و مراجعه صفحه ۸ آن، می توانید به وبسایت روزنامه خراسان است بروید و مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید.

سه شنبه ها با گروه اقتصادی رفتار در روزنامه خراسان

امروز سه شنبه، ۴ آبان، اولین مطلب اقتصاد رفتاری که توسط اعضای گروه اقتصادی رفتار نوشته شده، در صفحه ی ۸ روزنامه خراسان، قدیمی ترین روزنامه ی شرق کشور، چاپ شد.
در این مطلب و مطالب بعدی، تمرکز ما تحلیل علم اقتصاد رفتاری برای مشتریان و خریداران می باشد، با هدف اینکه برای همگان مفید و قابل استفاده باشد.
این مطلب که در مورد “رایگان” می باشد، توسط ترنّم صارمی عضو گروه اقتصادی رفتار نوشته شده و در آن، با ذکر مثال هایی از تجربیات مردم و پژوهش های انجام شده توسط اقتصاددانان رفتاری به تحلیل تصمیم گیری های ما برای مواجهه با محصولات و خدمات رایگان می پردازد. که شما می توانید این مطلب را در هشتمین صفحه از روزنامه ی خراسان صبح امروز مطالعه کنید.
پیش از این در مدرسه ی اقتصاد رفتاری هم مطالبی در این مورد منتشر کرده بودیم که با مراجعه به وبسایت گروه اقتصادی رفتار می توانید این مطالب را مطالعه کنید.
علاوه بر آن، طبق درخواست روزنامه خراسان از گروه اقتصادی رفتار، ازین پس، روزهای سه شنبه ی هر هفته، می توانید در روزنامه خراسان نیز، همراه گروه اقتصادی رفتار باشید.
برای مطالعه ی مطلب امروز می توانید به وبسایت روزنامه خراسان مراجعه کنید.