تالی شاروت: تعصب خوش بینی

تالی شاروت: تعصب خوش بینی

تالی شاروت در این تد (the optimism bias) در مورد تعصب خوش بینی صحبت می کند، ما تمایل داریم که در مورد بخت مان برای تجربه ی وقایع خوشایند در زندگی مبالغه کنیم در حالیکه احتمال وقوع تجربیات ناخوشایند را برای خود پایین فرض می کنیم. در نتیجه احتمال مبتلا شدن به سرطان یا گیر […]

گوریل نامرئی یا حواس پرت؟

گوریل نامرئی یا حواس پرت؟

در دهه ی ۱۹۹۰ میلادی، دو روانشناس از هاروارد از دو تیم دانش آموزی فیلم برداری کردند که توپ بسکتبال را به عقب و جلو پاس می دادند. یک تیم با لباس سفید و دیگری با لباس مشکی. ویدیوی پایین را ببینید. تعداد پاس های تیم سفید را بشمارید. در این ویدیو، از بینندگان می […]

معرفی کتاب کلید را بزن

معرفی کتاب کلید را بزن

چرا تغییر کردن برای ما اینقدر دشوار است؟ چیپ هیث و دن هیث در کتاب کلید را بزن، مدلی ساده اما ارزشمند برای تغییر فردی و اجتماعی ارائه کرده اند. چگونه با مصلحت اندیشی اوضاع را به سود خود و اطرافیانتان تغیر دهید موضوعی است که به آن می پردازند. چیپ هیث و دن هیث […]

کتاب حس برند

کتاب حس برند

این کتاب در مورد تجربیات و آزمایش های مارتین لیندرستروم، یکی از افراد سرشناس در حوزه ی برندینگ و بازاریابی عصب شناختی است. مارتین لیندستروم در این کتاب در ابتدا توضیح می دهد که اکثر برند های امروزی تنها از دو حس بینایی و شنوایی استفاده می کنند و نشان می دهد که چگونه برند […]