آیا به خوشی عادت می کنیم؟

آیا به خوشی عادت می کنیم؟

این هفته نیز مانند هفته ی قبل احساس خستگی و ناراحتی می کنید و پیشنهاد دوستانتان برای رفتن به کافه تریای دانشگاه، بعد از کلاستان را قبول می کنید ، چون هفته ی پیش که همراه آن ها برای خوردن نهار بعد از کلاس ها به کافه تریا رفتید بسیار خوش گذشت و خستگیتان از […]

هزینه‌های غیرپولی سینما رفتن

هزینه‌های غیرپولی سینما رفتن

بعد از ظهرهای سرد و طولانی پاییز فرا رسیده و ما زمان زیادی را در خانه می گذرانیم و به آسانی آب خوردن حوصلمان سر می رود. تقریبا اکثر ما به دنبال فعالیت ها و سرگرمی هایی هستیم که بتوانیم این روزهای سرد و طولانی خودمان را پر کنیم و از اوقات فراغتمان لذت ببریم […]

معرفی Paul Slovic

معرفی Paul Slovic

بنیانگذار تحقیقات تصمیم گیری (Decision Research) را می شناسید؟ پاول اسلویک، ملقب به رییس تحقیقات علم تصمیم گیری، پروفسور حوزه ی روانشناسی در دانشگاه اورگون، دارای دکترای افتخاری از دانشکده اقتصاد سوئد یکی از تاثیرگذار ترین افراد در حوزه ی علوم شناختی محسوب می شود. اسلویک مسلط به علوم human judgment، decision makingو risk perception […]

ارتباط بین دارونماها و برندسازی!

ارتباط بین دارونماها و برندسازی!

اول از همه بگذارید پاسخ سوالی که به ذهنتان رسیده است را بدهم. حتما از خود پرسیده اید که دارونما چیست؟ دارونما یا placebo، داروی بی ضرریست که ذهن شما را هدف می‌گیرد و با تاثیر گذاری بر ذهنتان باعث بهبود شما می شود. به طور مثال دکتر شما قرصی برایتان تجویز می کند تا […]