پست وبلاگ

سباستین ورنیک : چگونه از اطلاعات برای ساختن برنامه های تلویزیونی موفق استفاده کنیم؟

سباستین ورنیک : چگونه از اطلاعات برای ساختن برنامه های تلویزیونی موفق استفاده کنیم؟

در این تد (how to use data to make a hit tv show) ، سباستین ورنیک (sebastian wernicke) به این موضوع می پردازد که آیا جمع آوری اطلاعات موجب تصمیم گیری بهتر می شود؟
او تصمیم گیری ها و برنامه های تلویزیونی که شرکت های بزرگ و دارای اطلاعات زیادی همچون گوگل، آمازون، نتفلیکس ایجاد کرده اند، بررسی می کند.
به طور مثال در آمازون میلیون ها نقطه اطلاعاتی جمع آوری کردند، تمام اطلاعات را پردازش کردند تا به یک جواب برسند و در نهایت یک برنامه ساختند، اما در کمال تعجب برنامه ی ساخته شده جالب نبود و بازخورد خوبی نداشت!
اما همان زمان، در شرکت نتفلیکس برنامه ای ساخته شد که بسیار پرطرفدار و جذاب شد.
خب سوال این است که علت این تفاوت چه بود؟
هر دو شرکت میلیون ها نقطه ی اطلاعاتی را به هم ربط دادند و این کار برای یک برنامه جواب داد و برای دیگری نه.اما چرا ؟
به طور منطقی این کار باید برای همه ی برنامه ها جواب بدهد، زیرا وقتی شما میلیون ها نقطه ی اطلاعاتی جمع می کنید و با کامپیوتر های خیلی قوی آن ها را تعبیر و تفسیر می کنید، قاعدتا باید تصمیم خوبی از آب در بیاید.
اگر تجزیه و تحلیل داده ها غلط از آب در بیاید،قضیه ترسناک می شود، زیرا در دوره ای زندگی می کنیم که برای گرفتن تصمیمات مهم خیلی بیشتر از قبل به اطلاعات نیاز داریم.
وقتی شما منسغول حل کردن مسئله ای هستید، الزاما دو کار را انجام می دهید، اول اینکه آن مسئله را به اجزا کوچکتری می شکنید تا بتوانید اجزای کوچکتر را تجزیه و تحلیل کنید، دوم اینکه دوباره اجزا را به هم می چسبانید تا به نتیجه برسید.همیشه همین دو مرحله است: جدا کردن و به هم چسباندن.
اطلاعات و تجزیه و تحلیل فقط برای مرحله اول مفید است. اطلاعات و تجزیه و تحلیل هر چه قدر هم قدرتمند باشد، فقط به شما کمک می کند مسئله را بشکنید و اجزای آن را درک کنید.اما اصلا برای به هم چسباندن و به نتیجه رسیدن مناسب نیست، ابزار دیگری وجود دارد که می تواند این کار را بهتر انجام دهد، و آن مغز ماست.
اطلاعات بدون شک ابزاری بسیار کاربردی برای تصمیم گیری می باشد، اما علت اشتباه شدن نتایج، این بود که اطلاعات شخص تصمیم گیرنده اشتباه بود!
باید از اطلاعات و مغز در جای مناسب استفاده کرد، اگر می خواهیم به چیز فوق العاده ای برسیم، باید خودمان تصمیم بگیریم. با داشتن حجم زیادی از اطلاعات هنوز هم می ارزد که خودمان تصمیم بگیریم، تا بتوانیم در کارمان خبره بشیم و خطر کنیم.
این اطلاعات نیست که ما را به موفقیت می رساند بلکه ریسک است.

مطالب مرتبط

درباره ی گروه رفتار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *