پست وبلاگ

کتاب حس برند

کتاب حس برند

این کتاب در مورد تجربیات و آزمایش های مارتین لیندرستروم، یکی از افراد سرشناس در حوزه ی برندینگ و بازاریابی عصب شناختی است.
مارتین لیندستروم در این کتاب در ابتدا توضیح می دهد که اکثر برند های امروزی تنها از دو حس بینایی و شنوایی استفاده می کنند و نشان می دهد که چگونه برند هایی مانند کوکاکولا و دیزنی با استفاده از حواس دیگر برند خود را نسبت به برندهای مشابه متمایز کرده اند.
در این کتاب تاکید بر روی برندسازی با استفاده از تمام حواس پنجگانه انسان وجود دارد و راه حل هایی برای تبدیل برند خود به یک برند چند حسی ارایه شده است.
این کتاب شامل ۸ فصل و ۲۷۶ صفحه است و در سال ۲۰۰۵ میلادی، نسخه ی اصلی آن منتشر شد.
“مطالعه ی حس برند”، صدها مورد برندسازی حسی را در سراسر دنیا بررسی کرده است.به رغم محدوده ی وسیع اختلاف در این موارد، آنچه که در تحلیل ها مشخص شد، این است که تقریبا همه ی شرکت های بسیار موفق از یک فرآیند شش مرحله ای پیروی کرده اند. این شش مرحله در فصل پنجم (تحریک، بهبود و اتصال: خلق یک برند حسی) شرح داده شده است.

این کتاب در سال ۱۳۹۲ توسط مریم عبدلی و زهرا ملازاده اردکلو زیر نظر دکتر بهرام خیری ترجمه شده است و توسط نشر بازاریابی به چاپ رسیده است.

از دیگر کتاب های موفق مارتین لیندستروم می توان به کتاب خرید شناسی اشاره کرد که پیشتر آن را در مدرسه ی اقتصاد رفتاری معرفی کرده بودیم.

مطالب مرتبط

درباره ی گروه رفتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *