پست وبلاگ

معرفی کتاب گاو بنفش

معرفی کتاب گاو بنفش

۱۵۰۰۰۰ نسخه و ۲۳ بار تجدید چاپ، تنها در دو سال اول انتشار کتاب گاو بنفش، نشانی از جذابیت این کتاب در دنیای بازاریابی می باشد.
این کتاب ۱۴۵ صفحه ای در مورد تجربیات بازایابی ست گادین، کارآفرین و بازاریاب و سخنران کنفرانس تد در این حوزه می باشد که به دلیل ارائه ی ایده های جدید بسیار پر طرفدار شد.
ست گادین در مورد گاو بنفش گاو بنفش اینگونه توضیح می دهد :” وقتی چند سال قبل به همراه خانواده ام در فرانسه مشغول رانندگی بودم، مجذوب صدها گاوی شدم که در مرتع زیبایی در کنار جاده می چریدند. از شیشه ی اتومبیل، به این منظره چشم دوخته ایم و از این که چه قدر همه چیز می تواند زیبا باشد، شگفت زده بودیم.
پس از بیست دقیقه، توجه مان را کم کم از آن ها برگرداندیم. گاو های جدید به طور کامل شبیه به گاوهای قبلی بودند و چیزی که تا پیش از این سرگرم کننده بود، حال دیگر عادی شده بود. بدتر از عادی، کسالت آور شده بود.
گاو ها پس از مدتی که می آن ها را می بینید، خسته کننده می شوند، خسته کننده می شوند. ممکن است گاو های بسیار خوب و جذابی باشند، گاو هایی خوش اخلاق و یا زیر تابش نورافکن های رنگارنگ، اما باز کسالت آورند. ولی یک گاو بنفش می تواند جالب باشد.”
او معتقد است در دنیای بازاریابی هم باید بتوانیم گاو بنفش داشته باشیم تا بتوانیم توجه مشتریان را به خودمان و محصولمان جلب کنیم. به زبان دیگر “چیز چشم گیر چیزی است که ارزش دارد در مورد آن حرف زده شود، شایسته ی توجه است، چیزی است استثنایی، جدید و جالب. یک گاو بنفش است. کالاهای کسالت آور به چشم نمی آیند و گاو های قهوه ای هستند.”
گادین در این کتاب در مورد نحوه ی بازاریابی با ایده های خودش صحبت می کند و معتقد است که روش صحیح بازاریابی این است : بازاریابی در جایی که بازاریاب ها محصول را تغییر می دهند، نه تبلیغات را!
سازمان هایی مثل استارباکس، اپل، هاردکندی و … چه کارهایی کرده اند که شما انجام نداده اید؟ چگونه می توانند منتقدان را گیج کنند و به رشد دیدنی خود برسند و رقیبان را پشت سر بگذارند؟
در این کتاب می توانید پاسخ این سوال ها را پیدا کنید.
کتاب گاو بنفش، سال ۲۰۰۳ منتشر شد و در همان سال هم در کنفرانس تد سخنرانی ای در همین حوزه داشت که بیش از پنج میلیون بار در این وبسایت دیده شده است.
گاو بنفش توسط “سید بهشاد یاسینی” ترجمه شده و ناشر آن، مدیریت فرداست. متن و ترجمه ی این کتاب بسیار روان است و این باعث می شود که حس لذت را از یک کتاب تخصصی دریافت کنید.
اگر به مباحث بازاریابی و کارآفرینی علاقه مندید، اگر هنوز محصولی تولید نکرده اید و می خواهید بدانید چگونه باید یک گاو بنفش داشته باشید، مطالعه ی این کتاب را به شما پیشنهاد می کنیم.
در وبسایت آمازون، در بخش مشتریانی که این کتاب را خریده اند، دیگر چه کتابی را خریده اند، کتاب بلینک پیشنهاد شده که پیش از این آن را در مدرسه ی اقتصاد رفتاری معرفی کرده بودیم.

مطالب مرتبط

درباره ی گروه رفتار

2 دیدگاه در “معرفی کتاب گاو بنفش

  1. کتاب بلینک رو از طریق معرفی که کرده بودید پیدا کردم و خوندم، واقعا کتاب جذابی بود. حتما این کتاب هم میخونم. ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *