پست وبلاگ

معرفی مجله کسب و کار هاروارد نسخه می ۲۰۱۵

معرفی مجله کسب و کار هاروارد نسخه می ۲۰۱۵

یکی از معتبر ترین و تاثیرگذار ترین مجلات در حوزه ی مدیریت و کسب و کار، مجله ی کسب وکار هاروارد است که به صورت ماهنامه منتشر می شود.
نسخه ی می ۲۰۱۵ این مجله‌ی کاربردی توسط نشر نوین ترجمه شده و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته که از طریق لینک می توانید آن را دانلود کنید.
در فرم کلی این مجله به ۶ دسته تقسیم بندی می شود که عبارتند از: بخش ابتدایی، تعامل، بررسی ایده، روشنگری، ایده‌ی شگفت، تعدادی مقاله و نظریه جدید تحت عناوین مختلف و متنوع، مطالعه موردی، جهان.
که در هریک از این بخش ها مطالب مشخصی قرار داده می شوند.
نکته ی قابل توجه این نسخه ی مجله ی کسب و کار هاروارد این است که بخش روشنگری در تصمیم گیری این نسخه از مجله به اقتصاد رفتاری اختصاص دارد و به طور مستقیم اقتصاد رفتاری را به ذکر مثال هایی از ریچارد تالر، دنیل کانمن، آموس تورسکی و دیگر اقتصاددانان رفتاری (که برخی از آنان را برایتان در بخش ذکر شده معرفی کرده ایم) بررسی کرده است.
البته پیش از این هم در این مجله مطالبی در مورد اقتصاد رفتاری نوشته و چاپ شده است.
این بخش از مجله توسط جاستین فاکس نوشته شده که پیشتر کتابی به نام افسانه بازار عقلایی را نیز منتشر کرده است، با تیتر از انسان اقتصادی تا اقتصاد رفتاری در مجله قرار گرفته است.
در ابتدا به بررسی امکان رخ داد اتفاقات به کمک ریاضیات و قضیه بیز می پردازد و پس از آن با کمک مثال ها، قاعده ی اکتشافی تشخیص و قاعده اکتشافی در دسترس بودن را بررسی می کند و اولی را در دسته ی میانبر های مفید و دومی را در دسته ی میان بر های مخرب قرار می دهد.
در بخش نهایی این نوشته که با سوال “پس راه درست برای فکر کردن در مورد تصمیم گیری ها چیست ؟” آغاز می شود، راهکار هایی برای تصمیم گیری ارائه شده که بخشی آن در جدول زیر گردآوری شده است.
jadval
شما می توانید این مجله را به طور کامل از این لینک که وبسایت رسمی نشر نوین می باشد دریافت کنید.

مطالب مرتبط

درباره ی گروه رفتار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *